بصیرت، بصیرت، دید درونی

پربیننده ترین مطالب
۳۱ شهریور ۹۷ ، ۱۱:۱۳

انگیزه و انتخاب رشته


در انتخاب رشته قبل از هر چیز لازم است انگیزه واقعی خود را از این که میخواهید ادامه تحصیل دهیم مشخص کنیم.
برای این کار باید مواظب باشیم تا خودمان را گول نزنیم  یعنی با خودمان خیلی روراست باشیم چراکه ما با شناخت واقعی انگیزه خود می‌خواهیم سرنوشت زندگی خودمان را رقم بزنید اما چگونه می توانیم انگیزه خود را مشخص کنیم؟
معمولاً مهمترین چیزی که می تواند انگیزه ما را مشخص کند طرح این سوالات  و پاسخ واقعی ما به این سوال است مثلاً اینکه از خودمان بپرسیم که انگیزه واقعی ما برای تحصیل در دانشگاه چیست؟

کسب علم و دانش
خدمت به جامعه و همنوعان
کسب اعتبار و وجهه اجتماعی کسب درآمد
در بسیاری از موارد صرفاً یک پاسخ مطرح نیست ممکن است چند پاسخ مطرح باشد اما در هر حال مهم نیست که چه پاسخی می دهیم یا اینکه چند پاسخ می‌دهیم.
مهم این است که پاسخ های ما واقعی و بر اساس واقعیت های وجودی خودمان باشد چون انگیزه های واقعی شما را بیان می کند که بیان کننده نیروی درونی ما و مشوق ما برای حرکت ب سوی آنچه ک مورد نظرمان است میباشد.


مهمتر از همه اینکه انگیزه‌های واقعی را از انگیزه‌های غیر واقعی تشخیص دهیم زیرا انگیزه‌های غیر واقعی کاذب هستند و ما را از آنچه که می‌خواهیم به آن برسیم دور می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی